28 października 2010

Zapiekanki!

Jejku, one są przepyszne, smakują jak pizzerki :)


POTRZEBA:
375 g twarogu (to jest 1,5 kostki)
125g serka homo (to pół opakowania)
pół cebuli
100-150 g piersi z kurczaka pokrojonej w paski lub kostke
3 łyżki otrąb owsianych
4 całe jaja
przyprawy
 


WYKONANIE:

Miksujemy blenderem twaróg, do jedlitej masy, dodajemy serek i dalej miksujemy. w innej misce ubijamy całe jajka dodając do nich ulubione przyprawy (ja dodałam, dużo pieprzu, papryki, zioła prowansalskie, czosnek, szczypte malutką soli, troszeczke curry) i ubijamy jeszcze chwile, wrzucamy twaróg z serkiem i miksujemy, dodajemy otręby i miksujemy.

Na patelni smażymy pierś z kurczaka- przyprawić, najlepiej na ostro i ziołowo, dodajemy drobniutko posiekaną cebule. Usmażone składniki łączymy z resztą i mieszamy łyżką do połączenia. Wykładamy na blache z papierem do pieczenia i rozkładamy bardzo grube placki. Pieczemy w 180-200 stopniach aż  zbrązowieje. Wyciagamy i czekamy aż ostygnie a dla niecierpliwych - mozna zjeśc na ciepło z jakimś sosikiem.
 

5 komentarzy:

  1. Bardzo fajny blog. Niedawno na niego trafiłam i jestem już stałym bywalcem. Twoje pomysły są dla mnie ogromną inspiracją. Chętnie korzystam z przepisów - są oryginalne. Proszę o więcej i jeśli możesz napisz jeszcze o swoich czarodziejskich produktach. Powodzenia w dalszym prowadzeniu blogu. Dzięki!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie, ile wyszło zapiekanek? Wyglądają bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. apetycznie! lubię zapiekanki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zapikanek wychodzi czhyba około 9, zalezy jak podzielisz ciasto, jak bede robić ponownie to policze :) nie martw się iloscią bo meeega szybko znikają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam zapiekanki. Są super, polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń