23 października 2010

Pieernik!

Uff.. juz trzeci post dzisiaj- nadrabiam tydzień :)

A to piernik!


PRZYGOTOWUJEMY (porcja na dwa dni)

4 łyżki otrąb owsianych
2 łyżki otrąb przennych
10 jaj ( 4 całe +6 białek)
mleko płynne (kilka łyżek)
ok. 4 łyżki jogurtu naturalnego
250 g twarogu (cała kostka)
2 łyżeczki błonnika kakaowego
1 łyżeczka kakao
( jak nie mamy błonnika to dajmy po prostu 2 kakao) 
pół łyżeczki sody oczyszczonej
łyżeczke proszku do pieczenia

przyprawa do piernika- około 3 łyżki 
(ja miałam w domu taką gotowa, ale ona ma w składzie CUKIER!, przeraziłam sie i zrobiłam własną, dałam:
startą na tarce gałke muszkatołową
na oko dużo cynamonu
troche kiminku
troche imbiru
rozgnieciote ze trzy goździki
pieprz ziołowy na oko
łyżke słodzika do pieczenia
wszystko posmakowałam i było ok)

słodzik około 20 tabletek rozgniecionych


WYKONANIE:

otreby zalewamy mala ilością mleka i jogurtem- odstawiamy do napęcznienia, w tym czasie ubijamy osobno białka, do miski z otrębami dodajemy te 4całe jajka-mieszmay, potem twaróg, proszek i miksujemy wszystko blenderem. dodajemy błonnik, kakao i przyprawy, dalej miksujemy, dodajemy słodzik- miksujemy, smakujemy i ewentualnie doprawiamy. teraz sode- mieszamy i dodajemy białko -lekko miksujemy/mieszamy. Wlewamy mase do keksówki i pieczemy około 40 min w 180- 200 stopniach. zostawiamy w piekaraniku z lekko uchylonymi drzwiczkami. 


1 komentarz: