7 października 2010

Czarodziejskie produkty


Pewnie zastanawiacie się , czym są niektóre składniki z moich przepisów np. "błonnik firmy micro", albo "serwatka w proszku",a więc pokaże dzisiaj co to jest i dlaczego tego używam :)

BŁONNIK KAKAOWY

 

firma: micro

kalorie na łyżeczkę: 3,7 (kakao ma 16 kcal)  

cena: w granicach 15 zł 

zawartość opakowania: 110 g 

smak: wyrazisty i głęboki, gorzki -rzeczywiście kakaowy, 
posiada troche  inny posmak niż kakao , ale  spokojnie moze je zastąpić 

*są także inne smaki takiego błonnika np. jabłkowy- próbowałam- dla mnie jest ... paskudny, moze dlatego, ze jabłka kojarzą się ze słodyczą, a błonnik jest gorzki i "suchy", po tym zrażeniu do jabłkowego innych nie próbowałam- zostałam przy przepysznym kakaowym, a pamiętam, że są jeszcze: owsiany, buraczany, marchewkowy, żurawinowy

gdzie kupić: w eko sklepach ( tam właśnie za około 15 zł, 
w innych miejscach w granicach 13 i mniej),  w BOMI (na dziale gdzie jest soja, 
produkty dla diabetyków, słodziki), w sklepach ziołowych, można próbować w aptekach ale ja sie osobiście nie spotkałam, chociaż pytałam, przez internet np. tu str internetowa

wpływ na odchudzanie:  ani ja ani moja mama nie zaobserwowałyśmy  żadnych przeciwskazań, negatywnych skutków, nie codziennie jem otręby a ten błonnik czesto i gesto- nie oszczędzam na kakaowym smaku :)


BIAŁKO SOJOWE 



firma: dr. Soyo

kalorie na łyżkę: około 100 kcal - porównywalny z mlekiem w proszku ( NIE GRANULOWANYM!)

cena: nie zwróciłam uwagi, przy kolejnym zakupie sprawdzę i uzupełnię 

zawartość opakowania: 175 g (starcza na długo)

smak: słony, nie dobry na sucho

wykorzystanie: używam wszędzie tam gdzie normalnie użyłabym mąki lub skrobi 
np. naleśniki (2 bardzo płaskie  łyżki na jedno jajko) do ciast, do nutelli light (posiadam jeszcze słodką wersje, ale o niej kiedy indziej) , do zagęszczania sosów, do panierowania mięsa potem np. pieczonego w piekarniku, 
 moja mama gdy je jogurt i chce by był gęstszy i miał więcej białka niż węglowodanów to wsypuje łyżeczkę lub dwie i dosładza słodzikiem

skład: jak widać na  drugim zdj:  87g  białka, 1 g węgli, ok. 3 g tł. ( to jak serek wiejski)


Osobiście używam tych produktów i twierdze, ze ułatwiają życie, szczególnie, że uwielbiam słodycze a dzięki tym produktom te dukanowe mają  lepszy smak.






2 komentarze:

  1. czy mogę zapytać gdzie można zakupić ten cudowny produkt?? szukam i szukam i niestety nie potrafię :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. kupisz w carefourze albo w sklepach ze zdrową żywnością

    OdpowiedzUsuń