7 października 2010

Sernik lekko czekoladowy


tak, tak.. wiem, że to juz mój 3 wpis dzisiaj, ale mi sie nazbierało, a mam chwilkę czasu :)

 

 POTRZEBUJEMY:

500 g twarogu
1 serek homogenizowany
2 zółtka 4 białka
2-3 łyzeczki błonnika kakaowego (klik) lub kakao, wtedy około 1,5 łyżeczki 
3 łyżki z czubkiem białka w proszku  (klik)--> na dole postu, 
lub jak nie mamy to można pominąć, dodać łyżkę lub 1,5 mazeiny, albo 2-3 łyżki mleka w proszku
łyżeczke proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej 
aromat waniliowy 
słodzik 

WYKONANIE:

Twaróg z serkiem masakrujemy blenderem, dodajemy żołtka aromat, białko w proszku, błonnik, słodzik (smakujemy w tracie), proszek i sode- miksujemy do uzyskania jednolitej masy. 
Ubijamy osobno białka  i dodajemy delikatnie mieszając.
Wlewamy do okrągłej formy wyłożonej papierem i pieczemy w około 180- 200 st. do czystego patyczka.
(Wierzch będzie twardy a po delikatnym dotknięciu ciasto będzie sprężyste i niezapadające się)
Wyciągamy i odstawiamy do ostygnięcia.

*Ja posmarowałam górę nutellą light: mleko w proszku (około 4-5 łyzek) wymieszane z kakao ( około łyzka), kilkoma kroplami aromatu waniliowego i serkiem homogenizowanym ( dodaje tyle by uzyskała konsystencje jaka mi odpowiada) i słodzikiem- smakuje i dorabiam. - nie wykorzystałam calej , posmarowałam cieniutką warstwa tylko.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz