23 grudnia 2010

Pierś kury z zupą krem z cukinii

Zupa krem prawie jak sos.. 


POTRZEBA:

pół cukinii
ząbek czosnku
kawałeczek cebuli ( ja dałam nieduży)
sól, pieprz, tymianek
około pół kostki rosołowej
troche serka homo (mniej-wiecej łyzka)

kawałek piersi z kurczaka
ulubione przyprawy ( u mnie papryki ostra i słodka, pieprz, przyprawa do kurczaka)

WYKONANIE:

Pierś kroimy na podłużne kawałki i układamy na ruszcie- pieczemy w około 180-200 st, tak długo az po przekrojeniu środek bedzie gotowy, zalezy od piekarnika, ja mam halogenowy i zajęło mi to około 20 min.

Zupa krem: podsmażamy na dnie garnuszka pokrojoną cebule i wyciśnięty czosnek. wlewamy do tego ok. szkl. wody -czekamy do zagotowania i dodajemy kostke. w tym czasie obieramy polówkę cukinii, wydrążamy środek i kroimy na kawałeczki. wrzucamy do wywaru , dodajemy przyprawy i gotujemy az cukinia zmięknie. Traktujemy to blenderem. Jeżeli chcemy rzadszą zupę możemy zamiast serka homo na koniec dodac mleka 0%. Smakujemy i w razie potrzemy przyprawiamy lub dajemy wiecej serka.



1 komentarz:

  1. witam , jeśli ktoś szuka przepisów ,to są na http://eporadniki.eu .pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń